انتخاب تسمه نقاله: PVC در مقابل ،TPU

همه صنایع به خصوص صنعت غذا هر روز در حال پیشرفت است، در این راستا اتوماسیون و ماشین آلات را یکپارچه می کند تا سیستم پردازش و جابجایی را کارآمد تر، ایمن و بهداشتی کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات بیشتر در صنایع مختلف از محصولات ما دیدن فرمایید.
محصولات
با تغییر و بروز رسانی مداوم و رقابت رایج در صنعت غذا و صنایع وابسته، پردازنده های مواد غذایی باید در جهت بهبود عملیات روزانه با سیستم تسمه نقاله مناسب برای تضمین نتایج قابل تکرار تلاش کنند، یا با بروزرسانی و یا تغییر آن در جهت پیشرفت آن کوشا باشند.

وقتی نوبت به انتخاب نوع تسمه نقاله لازم برای کاربردهای غذایی خاص می رسد، تصمیم گیرندگان این حوزه اغلب بین دو گزینه سرگردان می مانند: تسمه PVC یا تسمه TPU.

البته در ایران اغلب صنایع از تسمه PVC برای بهبود عملکرد خود استفاده میکنند.

صنایع فرآوری مواد غذایی به طور مداوم در حال بسته بندی و تولید انواع محصولات گوشت، لبنیات، میوه و سبزیجات است.

نیاز روزافزونی به تسمه های فرآوری مواد غذایی برای افزایش کاربردهای صنعتی مانند جداسازی آب، استخوان ‌زدایی، رسوب ‌زدایی، برش و غیره نیاز سنجی می شود.

انتخاب راه حل مناسب تسمه می تواند به حفظ سطح کارایی  و عملکرد آن در حین پردازش و بسته بندی تولید کنندگان پیشرو صنعت مواد غذایی به خوبی کمک کند تا در سطوح بالاتری  بسیار موفقیت داشته باشند.

با این حال، انجام این کار مستلزم درک تفاوت بین دو طبقه بندی اصلی تسمه در صنعت مورد نظر شما است: پلی وینیل کلراید در مقابل پلی اورتان ترموپلاستیک.

تسمه PVC

تسمه های نقاله پلی وینیل کلراید  یا Polyvinyl Chloride (PVC) تسمه های استانداردی است در صنایع غذایی که می توان برای کاربردهای اساسی در پردازش و جابجایی مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

پی وی سی به سومین پلاستیک پرتولید تبدیل شده است که به دلیل دوام زیاد آن و سهولت استفاده در انجام کار شناخته می شود.

تسمه نقاله با روکش پی وی سی برای جابجایی مواد، کاربردهای تولید نانوایی و فرآوری گوشت، ماهی و لبنیات بهترین گزینه است.

این تسمه های ضد الکتریسیته ساکن مقاومت شیمیایی خوبی دارند و در برابر آب گرم و بخار نیز مقاوم هستند. بر اساس نیازهای خاص و سازندگان تسمه نقاله، مدل های ضد شعله نیز موجود است.

با مقاومت سایشی محدود و مقاومت محدود در برابر حلال‌ها، روغن و گریس، تسمه‌های PVC برای فرآوری میوه‌ها و سبزیجات و عملیات ساده‌تر با نیازهای خاص محدود مناسب‌تر هستند.

برای کسانی که از مشخصات فرآوری مواد غذایی خود اطلاعی ندارند، تسمه های پی وی سی یک انتخاب قابل اعتماد و قیمت مطلوب در مقایسه با سایر تسمه های نقاله است. که پیش نهاد ما به شما تسمه های PVC  میباشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.

تسمه های TPU

دسته دیگر مواد برای تسمه نقاله صنایع غذایی، پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) است. TPU می تواند برای کاربردهای با کارایی بالا بسیار مفید باشد زیرا خواص اساسی را ارائه می دهد که بسیاری از انواع دیگر پلیمرهای مشابه فاقد آن هستند.

اگرچه تسمه‌های نقاله TPU بر اساس ماهیت خود به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند، اما ویژگی‌های کلی آن‌ها شامل مقاومت بالا در برابر سایش و مقاومت بالا در برابر روغن‌ها و چربی‌های گیاهی، حیوانی و معدنی است.

این عوامل کلیدی تسمه‌های نقاله TPU میباشد که برای استفاده در صنایع غذایی با کاربردهای بسیار سخت مانند در صنعت شیرینی‌پزی ایده‌آل می‌سازد اگرچه نیاز به سازگاری با تغییرات دما، سایش عالی و سطوحی که به راحتی تمیز می‌شوند قابل استفاده میباشد.

همچنین مدل های مختلف TPU بر اساس نیازهایی مانند تسمه هایی با مقاومت بهتر در برابر هیدرولیز و انعطاف پذیری بهبود یافته هسنمئ که در دمای پایین تر  و یا تسمه هایی با مقاومت بالاتر در برابر اکسیداسیون حرارتی موجود می باشند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید جزیات محصول خود یا خدمات خود در صنایع مختلف را برای ما ارسال کنید.

تعدادی کمربند مخصوص فرآوری مواد غذایی وجود دارد که هر کدام برای کاربرد یا نقطه خاصی در فرآیند غذا مناسب می باشند. از انتخاب دقیق مواد گرفته تا سفارشی‌ سازی منحصر به‌ فرد کمربند، راه‌ حل‌های پیشرویی در صنعت تسمه نقاله برای ایجاد یک محل کار ایمن و کارآمد برای هر خط تولید کسب ‌و کارصمعت مورد نظر در دسترس می باشد.

برای بهبود بیشترسایت از تسمه هایی که شما در صنعت خودتان استفاده میکنید برای ما ارسال کنید تا بیشتر در این مورد آشنا بشویم و دیگران هم در این مورد به اشتراک بگذاریم.

 

 

2 نظر در “مقایسه تسمه نقاله: PVC در مقابل TPU

  1. چقدر مطلب مفیدی بود فقط برای ، صنایع غذایی مطب نوشتید ، در مورد صنایع دارویی هم چه خوب بنویسید؟

    1. ممنون از این که نظر خود را اعلام کردید ، بله حتما در این مورد صنایع دارویی و شیمی و پزشکی و فرا پزشکی هم اطلاعات خوبی آماده داریم و در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *