تسمه تردمیل و یا نوار تردمیل بخشی از تردمیل است که در هنگام  استفاده از دستگاه به دور پایه می چرخد. اگرچه پایه تردمیل ثابت است، تسمه تردمیل و یا نوار تردمیل حرکت می کند و به ورزشکار اجازه می دهد به جای راه رفتن روی همان پایه ثابت، طوری حرکت کند که گویی در مسیری راه می رود. این کمربند به سیستمی متصل است که به ورزشکار اجازه می‌دهد آهسته راه برود، با سرعت تند راه برود، آهسته دود یا با سرعت سریع بدود. سرعت حرکت کمربند با سرعتی که ورزشکار باید با آن راه برود یا بدود ارتباط مستقیم دارد.

از بین تمام قسمت های تردمیل، تسمه تردمیل بیشترین سایش و پارگی را تجربه می کند و بیشترین موارد مصرفی را در بر میگیرد. به این ترتیب، تسمه ها باید به صورت دوره ای تعویض شوند. سرعت ساییدگی تسمه تردمیل هم به کیفیت تسمه و هم به فرکانس استفاده از تردمیل بستگی دارد. عامل دیگر نوع استفاده از تردمیل است. اگر فقط برای پیاده روی آهسته استفاده شود، احتمالاً کمربند بیشتر از زمانی که به طور منظم برای دویدن سریع استفاده می شود، دوام خواهد آورد.

تسمه های تردمیل باید به طور مرتب روغن کاری شوند تا از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل شود.

 

تسمه تردمیل معمولا بین دو تا سه سال دوام می آورد. اگر تسمه به خوبی نگهداری شود، حتی ممکن است کمی بیشتر دوام بیاورد. اگر تردمیل مورد استفاده مکرر و سنگین قرار گرفت، ممکن است تسمه در کمتر از دو سال نیاز به تعویض داشته باشد. قیمت تسمه تردمیل بستگی به طول، عرض و ضخامت دارد که طبیعتاً هرچه ابعاد بزرگتر باشد قیمت نیز بیشتر خواهد بود. دفترچه راهنمای مالک شامل اطلاعاتی در مورد نحوه برداشتن کمربند قدیمی و جایگزینی آن با کمربند جدید است.

تعمیر و نگهداری تردمیل اغلب شامل روغن کاری تسمه تردمیل است.  اگر تسمه تردمیل به درستی روغن کاری نشود، می تواند خیلی سریعتر از آنچه باید فرسوده شود.

علائمی که نشان می دهد تسمه تردمیل شما نیاز به تعویض دارد

به غیر از موتور، تسمه تردمیل احتمالاً مهمترین بخش دستگاه است. قسمتی است که با موتور تماس دارد و موتور آن را به دور فشار می دهد تا به سرعت مورد نظر شما برسد. با تخته تماس دارد، جایی که نباید بین آن کثیفی وجود داشته باشد. همچنین در حین انجام روال دویدن با پاهای شما تماس دارد.

چگونه بفهمیم تسمه فرسوده شده است؟

اگر تسمه فرسوده شده است به این معنی نیست که شما نیاز به تعویض تردمیل دارید، تسمه ها را می توان مانند سایر اجزای کالا تعویض کرد. ابتدا باید ارزیابی کنید که آیا کمربند تردمیل شما فرسوده شده است یا خیر. کاری که باید انجام دهید این است که آن را با سرعت بسیار آهسته اجرا کنید بدون اینکه سوار آن شوید و به لبه‌های آن نگاه کنید تا ببینید که آیا فرسوده شده‌اند یا فرسوده شده‌اند. سپس به محل اتصال ( آپارات ) نگاهی بیندازید تا ببینید آیا بخشی از آن پاره شده یا فرسوده شده است یا خیر. این یک ناحیه آسیب پذیر از کمربند است، بنابراین احتمالاً ابتدا مشکلات در اینجا رخ می دهد، بنابراین خوب نگاه کنید. تردمیل را خاموش کنید و آن را از برق بکشید و با دستان خود تسمه را بالا بیاورید و باید 7 تا 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. اگر تعداد بیشتری وجود دارد، تسمه را با استفاده از پیچ های انتهایی سفت کنید. مراقب این موضوع باشید تا مطمئن شوید که تسمه استحکام خود را از دست نداده است. اگر نیاز به تعویض دارد، بررسی کنید که آیا تردمیل شما تحت گارانتی است یا خیر. اگر چنین است با خدمات مشتری در سازنده صحبت کنید و تعمیر را سازماندهی کنید. در غیر این صورت، آنها هنوز هم ممکن است بتوانند به شما کمک کنند یا یک تعمیرکار از خودتان انتخاب کنید. اگر تجربه کافی ندارید، سعی نکنید کمربند جدید را خودتان ببندید. ممکن است گارانتی را باطل کند و به تردمیل آسیب برساند.

ما برای تهیه تسمه تردمیل چطور میتوانیم کمک کنیم؟

کارشناسان فروش مجموعه تسمه بندار شما را در انتخاب مناسب ترین نوع تسمه تردمیل مشاوره می دهند. همچنین می توانید در قسمت تماس با مای سایت یا درباره ما سایت اطلاعات بیشتر کسب کنید تا بتوانید سریع راه تماس با کارشناسان ما را تجربه کنید.

محصولات تسمه بندار

پوشش کارشناسی برای تمسه تردمیل یا هر تسمه دیگری به این معنی است که همیشه کارشناس فروش و فنی ما  اطلاعات مورد نیاز شما را برآورده  و ممکن است نیاز به تعویض تسمه تردمیل  تردمیل برآورده شده باشد. لطفا این مشکل را به کارشناسان ما بسپارید تا در زسریع ترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام نمایند.

خدمات تسمه بندار

مجموعه تسمه بندار وارد کننده و عرضه کننده انواع تسمه های تردمیل خانگی و باشگاهی می باشد و سعی دارد بهترین و سریعترین خدمات را در تمامی مراحل ساخت تسمه های تردمیل از جمله اندازه گیری ، برش و اتصال (آپارات) به تمامی مصرف کنندگان خانگی ، باشگاهی و شرکت های خدمات ورزشی ارائه دهد.

2 نظر در “تسمه تردمیل چیست و استفاده آن چیست و ما چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

  1. اطلاعات خوبی در مورد تردمیل گذاشتید چطور میتون برای تعویض یا برخورداری از خدمات تسمه فرسوده تردمیل و یا نوار تردمیل اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *